Eiwitrijk voedsel en eiwit shakes zeer nuttig bij een eiwit dieet.
Afvallengids.nl Helpt bij het vinden van jou persoonlijke afval methode
eiwitten 3 juli 2017
mm
Nathalie Geen reacties

Afvallen gids de gids die je helpt kiezen bij jou persoonlijke afval methode. Omdat ook jij anders ben dan een ander. Velen gingen u al voor. Dit wil jij toch ook

JA ! Ik wil mijn persoonlijke succesvolle afvalmethode

Eiwitrijk voedsel en eiwit shakes zijn heel erg belangrijk als je wil afvallen met een eiwit dieet. Waarom je bij een eiwit dieet toch juist op je eiwit inname moet letten, leggen we je hieronder helemaal uit. Lees het artikel helemaal door en ook jij kan afvallen met een eiwitdieet

eiwitrijk voedsel, afvallen, gezond etenEiwitrijk voedsel is over het algemeen ook voedsel zonder koolhydraten of heel koolhydraten arm. Wanneer je interesse heb in een eiwitdieet of hier al mee ben begonnen dan weet je dat eiwitrijk voedsel van groot belang is.

Bij eiwitrijk voedsel denkt men al snel aan eieren wat ook zeker klopt want een enkel ei bevat 7 gram aan eiwitten. Eiwitrijk voedsel is zeer goed voor het opbouwen van spiermassa , maar helpt ook zeker bij het afvallen. Eiwitrijk voedsel verhoogt namelijk je vetverbranding

Ons lichaam heeft voor het groeien en bewegen zogenaamde macro nutrienten nodig. Deze macro nutrienten bestaan uit eiwitten, koolhydraten en vetten

Vis is zeer eiwitrijk voedsel

Eiwitten van de vis behoort niet alleen tot een van de gezondste eiwitrijk voedsel soorten ze zijn bovendien ook goed verteerbaar .

Een paar van deze vissoorten zijn :eiwitrijk voedsel, afvallen, eiwitten

  • haring en sardientjes
  • kabeljauw en tong
  • zalm en tonijn
  • makreel en forel

Zo zijn er ook nog een paar schaal- en schelpdieren die behoren tot eiwitrijk voedsel.

Schaaldieren :

  • garnalen
  • krab
  • kreeft

schelpdieren :

  • kokkels
  • mosselen
  • oesters

Eiwitrijk voedsel zoals vlees

Vlees is ook een voedsel soort die zeer eiwitrijk is. Wel is er een groot verschil tussen mager vlees en bewerkt vlees. De laatste het bewerkte vlees dus bevat veel ongezonde vetten denk bijvoorbeeld aan gehakt, hamburgers en worstjes. Let wel op rundergehakt is dan weer wel goed omdat dit ook mager vlees is .

Onder mager vlees verstaan we :

  • Biefstuk en rookvlees van het paard
  • kipfilet van de kip
  • kalkoenfilet van de kalkoen
  • tournedos, ossenhaas ,lendebiefstuk en rosbief
  • fricandeau, varkensfilet en varkenshaas
  • lamshaasje en ribstuk
  • hert, zwijn, fazant, eend en konijn en andere wild soorten

Als je een eiwitdieet volgt is het dus zeker niet erg om een lekker stukje mager vlees te eten. Je hoeft dit niet elke dag te eten maar als aanvulling is het zeker aan te raden

Groenten en eiwitten  :

Ook sommige groenten behoren tot eiwitrijk voedsel Het meest eiwitrijk zijn de peulvruchten en bonen. Omdat de meeste van ons niet weten dat groenten ook eiwitten bevatten zal ik er een paar voor noteren.

Eiwitrijke groenteneiwitrijk voedsel, afslanken, groenten

  • tuinbonen
  • bruine en witte bonen
  • linzen en kapucijners
  • erwten
  • pinda s
  • sojabonen
  • boerenkool
  • mais

Ook dit weten een hoop mensen niet maar aardappelen bevatten ook zeker eiwitten. Wel moet je met de eiwitrijke groenten opletten dat deze niet altijd koolhydraat arm zijn. Wanneer je dus een eiwitdieet volgt waar je veel groenten moet eten krijg je dus wel koolhydraten naar binnen

Plantaardige eiwitten

Ook sommige van onze eetbare planten bestaan uit eiwitrijk voedsel. Hierbij moet je denken aan  granen, paddenstoelen, pitten en zaden, zeewier, kiemplanten en noten

  • Graansoorten : havermout, boekweit, quinoaeiwitrijk voedsel, dieet, gezond eten
  • Paddenstoelen : oesterzwammen en champignons
  • Pitten en zaden : pijnboompitten, sesam, lijnzaad, chiazaad, zonnebloempitten
  • Verschillende zeewier soorten
  • Noten : hazelnoten, kastanjes, amandelen en hazelnoten
  • Kiemplanten : lijnzaadkiemen, tauge en, waterkers

 

Zuivel :

Zuivel producten horen zeker in het rijtje thuis bij eiwitrijk voedsel. Wel is het belangrijk bij het volgen van een eiwitdieet dat je in de gaten houd dat bijvoorbeeld in een glas melk verzadigde vetten zitten. In de eiwit shakes zijn deze vetten verwijderd en is het dus beter om deze speciale eiwit shakes te drinken.

Als je toch graag je glaasje melk of andere zuivel produkten wil nemen probeer dan zoveel mogelijk de magere zuivel te nemen.

Magere zuivelprodukten :

  • karnemelk
  • magere yoghurt
  • half volle melk
  • magere kwark
  • magere kaas

 

Fruit wel of geen eiwitten

Sommige fruitsoorten bevatten wel eiwitten maar dit is zo weinig dat het niet echt als eiwitrijk voedsel word gezien. Een ander nadeel van fruit is dat de meeste fruitsoorten een hoge hoeveelheid koolhydraten bevatten.

Voordeel van fruit is dat deze wel weer zeer rijk zijn aan voedingsvezels en belangrijke mineralen en vitaminen bevatten

Eieren

Dat eieren eiwitrijk voedsel zijn spreekt voor zich en daar is het kippenei de bekendste van. Nou wil dat niet zeggen dat als je een eiwit dieet volgt dat je de hele dag eieren moet eten. Eieren bevatten namelijk ook cholesterol en sommige vetten die weer niet goed zijn voor ons.

Andere eieren die je zou kunnen eten bij een eiwit dieet of gewoon omdat je dat lekker vind zijn de eendeneieren, kwarteleieren, ganzeneieren en het struisvogelei. Ook zeer eiwitrijk zijn kaviaar en viskuit.

Probeer als je aan eiwitten wil komen een dieet op te stellen waarin je al bovengenoemde produkten varieert. Neem elke week wat van deze eiwitrijke voedsel soorten en je zal zien dat je je helemaal top voelt. Deze eiwitten bevatten namelijk aminozuren die het lichaam nodig heeft om te blijven functioneren

 

Eiwit shakes zijn lekkere drankjes waar je voldoende eiwitten mee naar binnen krijgt. Lange tijd waren eiwit shakes alleen populair binnen de wereld van spierbouw. Maar de laatste jaren hebben eiwit shakes een wat meer algemeen imago gekregen. Niet alleen de bodybuilder drinkt regelmatig een shake; ook de gemiddelde Nederlander die gezonder wil leven drinkt het. En dat is niet zomaar: eiwit shakes zitten boordevol belangrijke stoffen die ons lichaam nodig heeft.

Eiwitten zijn onmisbaar in een gezond voedingspatroon. Het is niet zomaar dat veel mensen een eiwit dieet volgen: het geeft de juiste hoeveelheid eiwitten die nodig is om de dag door te komen. Want of je nu actief in de sportschool bezig bent met krachttraining of weinig sport, het is belangrijk dat je iedere keer de juiste voeding binnenkrijgt.

En daar kunnen eiwit shakes bij helpen, want het aantal gram eiwitten dat je hierdoor binnenkrijgt ligt zeer hoog.

Wat ook een fantastische manier is om aan eiwitten te komen zijn  eiwit shakes. Omdat dit een hele makkelijke manier is om toch voldoende eiwitten binnen te krijgen wanneer je een eiwit dieet volgt. Omdat dit hele nuttige info is hebben wij van team afvallengids besloten om al deze informatie met jullie te delen.

eiwit shake, gezond eten, afslanken

 

Eiwit shakes wat zijn het ?

Bij eiwit shakes moet jij je voorstellen dat het een halve liter melk of water is waar poeder doorheen is gemengd. Dit klinkt niet erg aantrekkelijk, maar dankzij smaakstoffen in het poeder valt de smaak eigenlijk mee.

Het eiwitpoeder komt van gedroogde melk. Door het te drogen blijft het langer goed en kan het op een later moment met een vloeistof worden gemengd. Als jij water of melk toevoegt dan merk je direct dat het poeder goed wordt opgenomen.

 

De eiwit shakes zijn een goede bron van eiwitten. Iedere shake bevat ongeveer 50 gram eiwitten. Deze hoeveelheid wordt niet volledig door de maag opgenomen, want een deel van het poeder wordt gewoon weer via urinewegen het lichaam uitgewerkt.

Maar het eiwitpoeder dat wel wordt opgenomen maakt een groot verschil voor jouw lichaam: het krijgt ineens een grote hoeveelheid eiwitten binnen en kan hiermee direct spiercellen herstellen.

 

Eiwit shakes wanneer heb je ze nodig?

Als je op dit moment actief bezig bent met spierbouw dan is het belangrijk om af en toe een eiwit shake te drinken. Het beste tijdstip om de shake te drinken is na de work-out. Op dat moment zijn de spieren het meest beschadigd. Beschadigde spieren, het klinkt slecht, maar dit is juist de reden dat je aan krachttraining doet.

De spieren scheuren door de work-out en deze scheurtjes worden dan opgevuld. Zo worden de spieren veel breder en krijg je ook meer kracht.

 

Maar als jij op dit moment probeert af te vallen dan kunnen eiwit shakes ook een goede aanvulling op het voedingspatroon zijn. Eiwit shakes bevatten weinig calorieën en suiker en zijn hierdoor een stuk gezonder dan de meeste andere voeding die je gedurende de dag kunt innemen. De shakes zijn ook in een handomdraai gemaakt.

 

Hoe maak je een eiwit shake?

Je hebt het volgende nodig om een eiwit shake te maken: eiwitpoeder, een shakebeker en water of melk. Doe het poeder in de shakebeker en voeg hier een halve liter water of melk aan toe. Schud nu 30 seconden, zodat de vloeistof het poeder kan opnemen. Zo ontstaat een lekkere eiwit shake die je gemakkelijk kunt opdrinken.

 

Het eiwitpoeder is in verschillende smaken verkrijgbaar. Je moet hierbij denken aan smaken zoals aardbei, vanille en chocolade. Er zijn ook bedrijven die nog een stapje verdergaan en zeer specifieke smaken aanbieden. Denk aan Chocolate Fudge Brownie of Strawberry Cheesecake Milkshake.

Deze eiwit shakes zijn over het algemeen duurder, maar de smaak is beter dan de smaken die eerder zijn genoemd. Met meer dan 100 verschillende smaken is het helemaal niet lastig om eiwitpoeder te vinden dat helemaal bij jouw smaak aansluit.

 

Wij raden eiwit shakes aan

Wil jij actief bezig zijn met spierbouw of is het tijd om wat kilo’s te verliezen? Dan raden wij aan om eiwit shakes aan jouw voedingspatroon toe te voegen. Het is in een handomdraai bereid, kost ongeveer €0,80 per shake en zit boordevol stoffen die jij op dit moment nodig hebt. Kies daarom een goede smaak en geniet van de unieke effecten van eiwit shakes.

Conclusie

Afvallen met een eiwit dieet is mogelijk. Het is zelfs onmogelijk om te functioneren zonder eiwitten. daarom raden wij van het afvallengids team je aan om het boek Fitchef te gaan bekijken.

Het boek is geschreven door  Mark van Oostenwijck en bevat zeer effectieve gezondheidstips en 105 eiwitrijke recepten. 

In dit boek vind je onder andere :

  • Achtergrondinformatie over gezonde voeding
  • Calorie inname (+ eiwitten, koolhydraten, vetten) berekenen
  • Handige boodschappenlijst
  • Ontbijt
  • Lunch
  • Tussendoortjes
  • Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerechten
  • En nog veel meer…

Klik dus snel hier of hieronder op het plaatje en word ook gelukkig. Al vele gingen je voor .

eiwitrijkvoedsel,afvallen, gezond eten

 

Begint u liever eerst met een Gratis ebook  met ook meer dan genoeg  recepten en info over gezond afvallen.

Kijk dan even hier

Afvallen door gezond eten Dit kan ook met eiwitten Weten hoe ? Bekijk dan snel dit boek. Vele gingen je al voor

Ja ! Ik wil dit boek ook !

 

Groetjes Nathalie van team afvallengids.nl .

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *