Geezonde smoothies wat zijn dit en hoe maak ik deze. Ontdek het hier
Afvallengids.nl Helpt bij het vinden van jou persoonlijke afval methode
Gezonde voeding 29 juli 2017
mm
Nathalie Geen reacties

Afvallen gids de gids die je helpt kiezen bij jou persoonlijke afval methode. Omdat ook jij anders ben dan een ander. Velen gingen u al voor. Dit wil jij toch ook

JA ! Ik wil mijn persoonlijke succesvolle afvalmethode

Gezonde smoothies en gezond eten hebben weinig verschil en het helpt je bij het afvallen. Maar wat zijn dit nou precies en hoe maak je nu deze gezonde smoothies. Wat kun je doen om te zorgen dat je het maximale effect uit een smoothie haalt? Dat bespreken wij in dit artikel. Lees dus snel verder en begin met een gezonder leven.

gezonde smoothies, wat eten we vandaag, gezond etenGezonde smoothies zijn de laatste jaren uitgegroeid tot het wondermiddel voor onze gezondheid.

De meeste mensen hebben moeite met het eten van voldoende groenten en fruit. Daar brengen groene smoothies op redelijk eenvoudige wijze verandering in.

Dankzij de samenstelling van deze smoothies is het erg gemakkelijk om alle voedzame stoffen uit groenten en fruit samen te krijgen en deze in een aantal slokken weg te drinken.

Smoothies zijn dan ook heel erg gezond, en de laatste jaren hebben groene smoothies langzaam ons land veroverd.

Deze smoothies bestaan uit een handje bladgroenten, wat stuks fruit en water. Je doet alle ingrediënten in een blender of smoothiemaker, zet het apparaat heel even aan, en kunt na 20 seconden al genieten van een heerlijke en gezonde smoothie.

Conclusie: gezonde smoothies zijn gemakkelijk te maken, erg gezond en zitten boordevol belangrijke stoffen.

Maar hoe maak je nu deze gezonde smoothies en wat kun je doen om te zorgen dat je hier het maximale effect uit haalt?

Smoothie maken

Smoothie maken is de nieuwe hype en is enige tijd geleden eindelijk ook in Nederland door gedrongen  Steeds meer mensen maken iedere dag een lekkere smoothie die boordevol belangrijke vitaminen en mineralen zit.

Hoe gezonder de smoothie, hoe gezonder jouw lichaam. Het loont dus zeker om gezonde smoothies te maken, want het draagt alleen maar bij aan een optimaal lichaam en een gezond gevoel.

Maar hoe moet je nu een echt gezonde smoothie maken? En welke ingrediënten heb je nodig om zo veel mogelijk vitaminen en mineralen binnen te krijgen?

Dat is nog niet voor iedereen helemaal duidelijk. Je leest daarom in dit artikel wat je hier het beste in kunt stoppen en wat je kunt doen om hier een maximaal gezond resultaat mee te behalen.

Smoothie maken: wat heb je nodig?

Er zijn een aantal benodigdheden die echt niet mogen missen.

De smoothie is in een handomdraai gemaakt als je hier de juiste spullen voor hebt. Je hebt allereerst een goede blender nodig, want deze zal alle ingrediënten voor de smoothie goed in stukken snijden en met elkaar mengen.

Let erop dat sommige smoothies gebruikmaken van wat hardere ingrediënten, waaronder ijs, dus het is slim om een blender te kopen die sterke messen heeft.

gezonde smoothies, afvallen, gezond eten

Daarbij heb je een redelijk groot glas nodig, en het is slim om een extra beker te kopen waarin je de smoothie kunt bewaren. Sommige smoothies kunnen voor minimaal een dag in de koelkast bewaard worden; het is zonde om de restanten direct weg te gooien.

En dan komt natuurlijk het meest belangrijke: de ingrediënten voor de smoothie zelf. Er zijn ingrediënten die je altijd vers moet halen, zoals fruit en groenten, en ingrediënten die je op voorraad kunt houden, zoals noten en peulvruchten.

Hieronder lees je hier meer over.

Een verse smoothie maken

Smoothies bestaan vooral uit groenten en fruit. De meeste mensen gebruiken smoothies als hulpmiddel om meer groenten en fruit binnen te krijgen. Zo vinden veel mensen spinazie niet lekker om te eten, maar als het samen met fruit in een smoothie wordt gedaan dan is het geen probleem om dit binnen te krijgen.

Je kunt de smoothies zelf ook op dezelfde manier inzetten om te zorgen dat je meer vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Koop hiervoor groenten en fruit. Er zijn inmiddels meer dan 100 verschillende recepten voor smoothies.

Een bekend voorbeeld is de smoothie met spinazie, sinaasappel en appel. Of je gaat voor een smoothie met avocado, peer en bosbessen. Peer, mango, munt en spinazie zijn ook bekend, samen met tomaat, aardbei en zout en peper.

Je kunt dus vrijwel met iedere soort fruit en groente een smoothie maken. En dat is bijzonder prettig, want je hebt helemaal zelf in de hand welke vitaminen en mineralen je binnenkrijgt. Zo wordt het gemakkelijker om iedere dag voldoende stoffen binnen te krijgen die jou zullen helpen om goed te blijven functioneren.

Snel een smoothie maken

Er wordt vaak gedacht dat je veel tijd moet besteden om een verse smoothie te maken. Gelukkig is dit helemaal niet zo, en kun je de smoothie al binnen twee minuten helemaal gereed hebben.

Je hoeft het dan alleen maar in een glas te gieten en maximaal van de natuurlijke smaak te genieten.

Zet hiervoor de blender klaar en pak alle ingrediënten uit de koelkast en voorraadkast. Haal de schil van het fruit indien nodig, en snijd de groenten eventueel in stukjes om het snijden in de blender gemakkelijker te maken.

Doe alle ingrediënten in de blender en zet de blender op de hoogste stand. Nu worden alle ingrediënten in stukjes gesneden en met elkaar gemengd. Er ontstaat nu een mooie samenstelling van voedingsstoffen die jij in een paar slokken kunt innemen.

Een smoothie maken en bewaren

Een groot deel van de smoothies kan goed in de koelkast worden bewaard. Dit is mogelijk wanneer de ingrediënten van de smoothie niet verrotten of waarvan de kwaliteit achteruit gaat op het moment dat deze in de blender gaan.

Zo kun je een smoothie maken met spinazie en deze een dag in de koelkast bewaren.

Maar een smoothie met banaan kun je beter niet bewaren, want deze is de volgende dag een stuk minder lekker. Let hier dus op als je een smoothie gaat maken.

Groene smoothies maken

Een andere bekende trend van de laatste jaren: groene smoothies. Dit zijn smoothies die nog meer voedingsstoffen bevatten en hierdoor nog meer gezonde effecten hebben.

gezonde smoothies, smoothie recepten, afvallen

Groene smoothies bestaan bijvoorbeeld aan bladgroenten en fruit, waardoor deze een bron van vitamine A, B, C en D worden. Daarbij leveren deze ook een goede hoeveelheid suiker en eiwitten, om zo goed te blijven functioneren.

Begin vandaag met smoothies maken

Je wilt natuurlijk zo gezond mogelijk leven. Smoothies zijn een geweldige basis en helpen om altijd gezond te blijven. Schaf daarom een blender aan, koop groenten, fruit en peulvruchten, en maak iedere dag een overheerlijke smoothie!

Zo wordt gezond leven  wel heel erg makkelijk.

Ben je op zoek naar nog meer smoothie recepten en of inspiratie hiervoor.

Neem dan even hier  een kijkje en wacht niet te lang want er zijn nu nog een paar mooie bonussen te verkrijgen als extra s.

Ik spreek uit ervaring dat ik hier echt wat aan heb gehad als voorbeelden en inspiratie bron.

Maar wat zijn gezonde smoothies nou precies ?

Als we kijken naar de samenstelling van gezonde smoothies dan valt het op dat er altijd meerdere ingrediënten zijn, waarbij het hoofdingrediënt altijd groente en fruit  is.

Of het nu wortelen, bieten, boerenkool, spinazie of bloemkolen zijn; er is altijd een lekkere groente die aan de basis van de smoothie staat.

Als vervolg op deze ingrediënten komen de stuks fruit. Dit kunnen appels, sinaasappels, citroenen, aardbeien, druiven en nog veel andere soorten zijn.

Dit worden ook wel de smaakmakers genoemd; tenslotte biedt groente niet altijd een lekkere smaak en kan de zoetheid van smoothies voor een veel betere smaak zorgen.

En dan zijn er nog de extra ingrediënten. Deze kunnen variëren van noten tot avocado’s.

Gezonde smoothies zijn dus een samenstelling van allerlei soorten voeding, die ook nog eens heerlijk bij elkaar smaken. En dankzij het fruit proef je de groenten bijna niet; dat is vooral een voordeel voor mensen die absoluut niet van groenten houden en toch graag de belangrijke vitaminen en mineralen binnenkrijgen.

Conclusie :

Wij raden je aan om met Gezonde en/of groene smoothies te beginnen. Het is niet alleen snel en gemakkelijk gemaakt. Je kunt de smoothies ook nog enige tijd bewaren. Persoonlijk doe ik dit nooit langer als twee dagen. Als ik dus op maandag een smoothie maak dan neem ik of dinsdag of woensdag daarna niet meer.Dit beslist ieder voor zich natuurlijk.

Start vandaag nog met gezonde smoothies en zorg voor een flinke lading aan gezondheid in jouw leven. Zo voel jij je fitter, wordt jouw lichaam gezonder en zul jij je steeds beter voelen.

Wij van Afvallen Gids  adviseren je om de 125 groene smoothies van Diana Verbeek te proberen

Diana Verbeek heeft net als ons op een verkeerde manier van het leven genoten en ging op een gegeven ogenblik van haar zelf balen.

Ze heeft nu een manier gevonden waarin ze zich weer gelukkig voelt en nog steeds volop van het leven geniet.

In dit ebook leer je wat je allemaal kunt bereiken van het drinken van smoothies.denk bijvoorbeeld aan

  • Jouw energievoorraad wordt een stuk groter
  • Je gaat een stuk opgewekter door het leven
  • Afvallen gaat lukken en je  doet dat structureel
  • Je krijgt een betere nachtrust en dat is goed voor je humeur
  • Je hebt geen last meer van ‘vreetbuien’ omdat jouw voedingspatroon beter in balans is

 

Er loopt op dit moment ook een actie met  €10,- korting. Wij weten alleen niet hoelang deze kortings actie geldig blijft. Kijk dus even snel op de site  

Als je nu het ebook bestelt krijg je ook nog eens verschrikkelijk veel bonussen.

Ik zal zeggen ga dus snel naar de site van Diana Verbeek en krijg niet alleen heel veel nuttige tips en informatie over een gezonder leven.

Je kan ook nog eens gebruik maken van €10,- korting en ongelooflijk veel bonussen.

Pak dus Nu je kans  

gezonde smoothies, afvallen, gezond eten

 

Het gaat je lukken

Groetjes Nathalie van team afvaalengids.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *